SZD-9 Bocian

by - 7.2.17

 Witam! Dawno nie było żadnych modeli, więc dzisiaj prezentuje pracę nad nowym modelem, szybowcem polskiej konstrukcji SZD-9  "Bocian". Tradycyjnie robiony z planów znalezionych w internecie. Wybrałem go dlatego że ma prostą dosyć konstrukcję a ja po dłuższej "przerwie" chciałem Sobie co nie co przypomnieć i stwierdziłem że będzie się do tego nadawał.


 Model mam zamiar zrobić ze wszystkimi elementami zewnętrzymi  jak lotki, stery wysokości, kierunku i hamulcami.




  Może trochę słowa o samym szybowcu. Bocian jest dwumiejscowy szybowiec szkolno-wyczynowy o konstrukcji drewnianej zaprojektowany w Szybowcowych Zakładach w Bielsku-Białej w 1950 roku. Pierwszy prototyp wybudowany i oblatany w 1952 roku.




Ogólnie wybudowano 615 sztuk tego szybowca aż w 5 wersjach. Bociany są użytkowane aż do czasu dzisiejszego, można je spotkać w lokalnych klubach lotniczych  na terenie całej Polski i nie tylko.


  Resztę ciekawych informacji jak i kolejne postępy w modelu zostaną ukazane w przyszłych postach. 

You May Also Like

1 komentarze